Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi

İlef’ten Mesleğe… Mert Akyol
Enes Köklü'nün Filmi Cannes'da
Mehmet Oruç'un Sarhoş Bulutlar filmi İLEF'te
Buğu filmi gösterimi ve söyleşi
Kısa Film Gösterimi

Suyla Yiten

"Filmlerimiz" bölümündeki tüm yazılar

Karlsruhe Notları 01 Mayıs 2004

Bir kaç saat uyuyabilmiştik. Mayıs öğlenine uyanıp eşyalarımızı toplayıp ev arkadaşlarımıza teşekkür edip evi terk ettik.

Karlsruhe Notları 30 Nisan 2004

Ayın otuzunun ilk saatleri ilerliyordu. Uykuya direniyorduk. Şarap aldık. Bir çocuk parkında atlı karınca türü bir oyuncağın tepesinde sabaha kadar yavaş yavaş dönerek şarap içtik

Karlsruhe Notları 29 Nisan 2004

Sabaha karşı uyuduğumuz için öğle vaktinde zorlukla ayılabiliyorduk. Yine öğle saatlerinde uyanmıştık. Mutfakta ev sahibelerimizce hazırlanmış kahvaltıyı görmek mutluluk vermişti

Karlsruhe Notları 28 Nisan 2004

Çarşamba gününün ilk saatleriydi. Saat 01 civarı... Alfred, yemeklerimizi yedirdikten sonra evlerimize bıraktı. Gurbet ellerde bir de ayrı evlerde kalacaktık. Dermansızlıktan bu duruma tepki verecek halimiz yoktu. Kaderimize razı olup kardeşimle ayrıldık. Kalacağımız evler sinematek ile bağlantısı olan öğrenci evleriydi.

Karlsruhe Notları 27 Nisan 2004

Öğleden sonra bizi Ankara’dan Münih’e götürecek uçağa binmek üzere Esenboğa’ daydık. Yaklaşık üç saatlik yolculuktan sonra Münih Havaalanı’na inmiştik. Beş dakika kadar havaalanı polisinin sorgusuna maruz kaldım. Neden Geldin? Filmin hangi konuda?

İLEF DÜNYA TURUNDA!

RETİNA Notları 19 Ağustos 2003

O gece önceki gecelerden çook daha derin uyumuştuk. 19 Ağustos sabahı dönme vaktiydi. Çok keyifli anlar geçirdiğimiz Mustafa abi ve Suna hanımla da vedalaşıp THY uçağına bindik.

RETİNA Notları 18 Ağustos 2003

18 Ağustos sabah ilk saatlerde yeniden çok sevdiğim kent Budapeşte’ deydik. İlk iş bize daha önce önerilen Moskova Meydanı’ndaki otelimize yerleşmek oldu.

RETİNA Notları 17 Ağustos 2003

17 Ağustos sabahına yine güçlükle uyandık. Tahmin edilebileceği gibi yine kafileyi kaçırmıştık. Bu kez bizi kafileye ulaştırabilecek kimse de yoktu. Doğru garın yolunu tuttuk bir trene atlatıp kafileye yetiştik. Bu kez Kısdobsza kentindeydik. Sabah birkaç öğrenci filmi izledikten sonra. Büyük keyif aldığımız çigan ve cipsi gruplarının konserlerini dinledik. Çok coşkulu ve duygu dolu saatlerdi. Tarifsiz!

RETİNA Notları 16 Ağustos 2003

Uykusuz ve alkollü gecelerin sonucu 16 Ağustos sabahı uyandığımızda bizi Villany kentine götürecek festival servisini kaçırmıştık. Ancak bizim durumumuzda olan bir kaç kişi daha vardı. Servisi kaçıran bir çiftin arabası da vardı. Neyse ki bu Macar çift bizi arabalarına aldılar ve Villany’ e ulaşabildik.

RETİNA Notları 15 Ağustos 2003

15 Ağustos sabahı Vajslo kentindeydik. Burası Hırvatistan sınırında küçük bir yer. Yine bir okulun salonunda birkaç film izledik. Yarışma filmleriyle gösterim filmleri aynı saatlerde olduğundan insanların çoğu yarışma filmlerini tercih ediyordu. Birkaç yarışma filmi birkaç da gösterim filmi izledikten sonra gösterim filmleri daha çok ilgimi çekti. Genelde amatörler ve öğrenciler tarafından yapılan gösterim filmlerinde farklı denemelere şahit oldum. Bir kaçı akıllarda yer ediciydi. Sohbetlerimizde bunlardan söz ederiz.

RETİNA Notları14 Ağustos 2003

14 Ağustos sabahı Budapeşte’den Zigetvar’a yola çıktık.(kahvaltıda ilk macar salamlarımızı yemiştik) Öğleden sonra festivalin açılış kokteyli vardı. Kokteylin başlamasına 10 dakika kala Zigetvar garındaydık garda bizi bir festival görevlisi karşıladı. Yolda susuzluğumuzu yine birayla giderdiğimizden yine yerde değil gökteydik.

RETİNA Notları 13 Ağustos 2003

Retina 2003 maceramız 13 Ağustos 2003 Çarşamba gününün ilk saatlerinde başladı. Macera diyorum çünkü yola çıkmadan önce gerek festival hakkında gerekse Macaristan’a ilişkin pek çok rivayete, deneyime ve efsaneye kulak misafiri olmuştuk. Bu nedenle kafamızda soru işaretleriyle ve bütün maceraların verdiği heyecanla 13 Ağustos sabahı 06:00’da THY’nin Ankara-İstanbul uçağındaydık. Ardından İstanbul-Budapeşte uçağında...

Koray Polat'ın Set Anısı

Hepimizin öyle ya da böyle, az ya da çok, şu ya da bu şekilde

birbirimize benzediğini düşünmekteyim; yürüdüğümüz yollar belki

farkına varamadığımız kadar çok birbirine benziyor.

İDFA Notları 1 Aralık 2002

Sabah erkenden yola çıkıyoruz. Havaalanında karnımız acıkıyor. Hollanda peyniri ve domuz jambonu olan bir sandviç yemek istiyorum. Kafedeki amca da Türk çıkıyor ve onlar domuz etlidir diyerek uyarıyor beni.

İDFA Notları 30 Kasım 2002

Bugün kapanış gecesi. Ödüller dağıtılacak ve kapanış partisinde biz de içkiye gömeceğiz kendimizi. Önce sokaklarda dolaşmayı deniyoruz. Biraz keyif yapıyoruz. Yine film izlemek için dönüyoruz. Bilet bulmak zorlaşıyor giderek kapının önüne gidip aynı taktiği yine uyguluyoruz.

Film Atölyesi içinde

HALKLA İLİŞKİLER MODELLERİ DERSİ HAKKINDA

Can Dündar İLEF'te

2013-14 Güz Mazeret Sınav Programı

2013-2014 Güz Yarıyılı TDİ-I ile YDİ-101 ve 201( İng.) Uzaktan Eğitim Derslerinin Ara Sınav Programı